reklama

Sila emócií

Žijeme vo svete poradcov kamkoľvek sa pohnete. Poskytovatelia mobilných sietí majú pre Vás osobného poradcu pripraveného riešiť Vaše problémy, v bankách máte k dispozícii finančného poradcu, v predajniach rôzneho druhu tovarov sa nachádza človek, ktorý Vám ochotne a trpezlivo poradí. Nemusíte dlho hádať, čo je náplňou práce hore uvedených osôb. Starajú sa o Vaše pohodlie, Vy už len prídete, podpíšete potrebné dokumenty (alebo vyslovíte súhlas) a ste šťastným majiteľom výrobku alebo služby. Aké jednoduché! S podobným prístupom sa stretávam aj ja. Dnes mi volala moja osobná poradkyňa banky, aby ma informovala o novom výhodnom produkte, ktorý by zhodnocoval moje úspory efektívnejšie. Podrobne ma o ňom informovala, o všetkom poučila a nezabudla dodať, že ma v určenom termíne ešte bude kontaktovať. Aké milé, pomyslela som si. Škoda, že vo svete citov a emócii nemáme takéhoto poradcu. Všetko ostatné za nás vybavia druhí. A práve to je ten problém.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (1)
Obrázok blogu
(zdroj: internet)

V dnešnej konzumnej spoločnosti hrá rozhodujúcu úlohu čas. Čím je rozhodnutie efektívnejšie a podľa možnosti rýchlejšie, tým lepšie. Naučili sme stravovať vo fast-foodoch, vždy mať po ruke zapnutý mobilný telefón. Pomaly ale isto prestávame mať čas na svoje základné potreby. Ruku na srdce. Kedy ste sa naposledy dobre vyspali? Urobili si radosť dobrým jedlom, ktoré Vám o to viac chutilo, že ste si ho pripravili Vy? Odpoveď poznáte. Spohodlneli ste. Žiaľ, je to tak. Kto by si už len dal námahu postarať sa o svoje emócie, aby v nich mal poriadok? Chaos v sebe samom často končí prepchávaním sa jedlom, čokoládou, sladkosťami a nadváha je na svete. Keď to zistíme, na rad nastupujú drastické diéty, chudnutie, hádky z nervozity, podráždenie, odlúčenie od partnera prípadne rozchod. Alebo sa na to človek úplne vykašle a padne do depresie... Možno to vyznie detinsky, ale načo je to dobré? Nie je lepšie skúmať svoje pocity, uvedomiť si čo ma hnevá, čo stojí v ceste mojím prianiam, túžbam ako si nechať zbúrať komplet celý svet? Z vlastnej skúsenosti viem, že je to nepohodlná a často aj namáhavá voľba, ale ušetríte od katastrofy svoje vzťahy, čas, energiu a v neposlednom rade aj svoje nervy. A to už stojí za zváženie :-).

Martina Šimková

Martina Šimková

Bloger 
  • Počet článkov:  17
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Ľudia majú dve ruky. Jednu, aby stisli dlaň tomu, s kým kráčajú a druhú, aby dvíhali tých, ktorí padajú. Zoznam autorových rubrík:  Životný štýlSúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu